Priser i Gaustad Båtforening for sesongen 2023

Innskudd for å bli medlem:                                                                    30.000,-
Del av innskudd som tilbakebetales ved utmelding:                                 18.000,-

Priser for medlemmer:
Ekstra en-gangs innbetaling ved innvilget søknad om plass til båt mellom 35,0 fot
og 12,00m (refunderes ikke ved opphør):                                                 10.000,-
Leiepris per brutto breddemeter båtplass med 5 m utrigger:                       1.200,-
Leiepris per brutto breddemeter båtplass med 7 m utrigger:                       1.680,-
(Leiepris per brutto breddemeter båtplass med 8 m utrigger:                     1.920,-)

Leiepris for jolle på rampe:                                                                        1.000,-
Årskontingent som passiv medlem                                                             1.500,-
Forklaring: Årsmøtet vedtok en brutto breddemeterpris på 1.300,- kroner, etter at Styret mente dette var nødvendig for å opprettholde inntektene som i fjor. I regnestykket det ble referert til på Årsmøtet, ble det ved en feil regnet på en standard 6m lengde på utriggerne, mens det skulle vært 5 m. Styret har derfor i det første styremøtet etter Årsmøtet, vedtatt at «standard-prisen» per breddemeter med 5 m utrigger settes til 1.200,- kroner. Dette for ikke å øke inntektene vesentlig i forhold til 2022, og for å være i tråd med det Årsmøtet vedtok.

Priser for leietakere:
Leiepris per brutto breddemeter båtplass med 5 m utrigger:                      1.500,-
Leiepris per brutto breddemeter båtplass med 7 m utrigger:                      2.100,- (Leiepris per brutto breddemeter båtplass med 8 m utrigger:                    2.400,-) Båtforeningen har per i dag ingen 8m utriggere, men ved neste innkjøp av nye utriggere, vil det mest sannsynlig bli innkjøpt 8 m eller 9 m utriggere til plassene med de lengste båtene.
Leiepris for jolle på rampe:                                                                          1.250,- Vinteropplag av båt, med og uten båthenger:                                             3.750,-